Експерт з управління продажами Олег Агабабов дослідив переваги та недоліки розміщення вакансій у месенджерах і поділиться спостереженням у цій статті на Work.ua.

Олег Агабабов
Олег Агабабов
експерт з управління продажами

При розміщенні вакансій у каналах є як позитивні сторони, так і негативні. Вони притаманні більшості каналів, якою б не була їхня направленість чи кількість підписників.

Плюси розміщення

Більше охоплення

Телеграм-канали можуть мати велику кількість підписників та активних користувачів. До того ж потенційно можуть зацікавитись ті, хто розглядає зміну роботи на майбутнє. Особливо топкандидати, які стежать за ринком праці, та з певних причин самі не розміщують резюме в інтернеті.

Швидкість розповсюдження інформації

Після розміщення вакансії в каналі її можуть швидко побачити багато користувачів і це дозволить почати процес підбору персоналу без затримок. Завдяки тому, що публікацією в месенджерах легко та швидко ділитися, можна охопити ще й зацікавлених кандидатів, які не підписані на цей канал.

Взаємодія та зворотний зв’язок

Телеграм-канали часто мають функцію коментарів, що дозволяє потенційним кандидатам ставити запитання з приводу вакансії просто там. Запитання і відповіді на них можуть побачити всі кандидати, що допоможе уникнути повторень, а отже витрати часу. Також кандидати можуть швидко зв’язатися з рекрутером напряму через особисті повідомлення.

Мінуси розміщення

Обмежений професійний фокус

Хоча деякі канали й орієнтовані на конкретну професію, наприклад, програмістів, але здебільшого вони мають широку направленість. У результаті вакансію побачать і ті, хто не є спеціалістами в необхідній сфері.

Це може призвести до того, що рекрутер буде отримувати заявки від нерелевантних посаді кандидатів і витрачати додатковий час на відсіювання та відмови.

Обмежені можливості для повного опису вакансії

На відміну від сайтів із пошуку роботи, розміщення в одному повідомленні в каналах має певне обмеження з обсягу тексту. Це робить проблематичним чи неможливим, наприклад, додавання тестового завдання в опис або вказування часу, коли рекрутер активний. Власники груп намагаються підігнати повідомлення під певний стандарт, і це також обмежує.

Відсутність контролю та фільтрації

Більшість користувачів Work.ua вже змогли оцінити зручність роботи з кандидатами та вакансіями в системі управління наймом. А от при роботі з каналами доведеться вручну додавати кандидатів в СУН, що вже довше, ніж просто з сайту, або повернутися до старої схеми, коли рекрутер веде окремий файл із воронкою найму.

Крім цього, додається ще 2 проблеми:

  • отримання резюме — не всі кандидати мають збережену копію документа на своєму пристрої, або в них можуть виникнути складнощі з відправкою;
  • зберігання резюме — доведеться самостійно підвантажувати в СУН або десь окремо їх зберігати та вигадувати систему для сортування. Це все втрачений час.

(До речі, вакансії, які ви розміщуєте на Work.ua автоматично розсилаються шукачам в телеграм-канали з містами та через Viber-бот. При цьому, відгукнутися кандидати можуть, перейшовши за посиланням на сайт чи в застосунок, тому відгуки збережуться в СУН автоматично — прим. ред.)

В цілому можна сказати, що розміщення в телеграм-каналах може бути корисними додатковим кроком для розповсюдження вакансії та залучення кандидатів. Але необхідно враховувати ці мінуси й уживати заходи для оптимізації процесу підбору персоналу.

При закритті лінійних вакансій канали можуть стати знахідкою для рекрутера. Але, на жаль, так не можна сказати у разі, коли потрібні кандидати зі спеціальними навичками та знаннями. При пошуку керівників, або топпредставників своєї професії, існує шанс на те, що вони побачать та зацікавляться вакансією. Але такий шанс мінімальний. У такому разі для рекрутера розміщення найімовірніше буде просто марнуванням часу й задачу з пошуку доведеться вирішувати інакше.


Читайте також